lunes, 3 de junio de 2013

Projectes de millora i documentals dels meus companys

Aquests darrers dies a classe, em estat veient els projectes de millora i els documentals que hem fet els companys durant aquesta assignatura.

El primer que vull remarcar és la gran feina que han fet tots els companys amb els projectes. M’agradaria destacar l’esforç i totes les hores de dedicació que aquestes feines duen al darrera.

De tots els projectes presentats, m’han cridat més l’atenció alguns que a continuació comentaré. 

Dels projectes de millora, em quedo amb “L’hort escolar ecològic” de Verge del Carme (Menorca), a l’etapa 3-6, per què les companyes ens van presentar un projecte encara per iniciar. Un projecte nou que comença de zero. Amb la seva proposta al claustre, han estat capaces d’engrescar el cicle i promoure l’hort escolar a l’escola. Tant és així, que al pati d’aquesta escola no existia un espai per sembrar i elles han coordinat Apima, claustre, direcció del centre, etc. Per què entre tots es faci possible la modificació del terreny, reduint ciment per què hi càpiga un hort. Un tros de terra on els infants tindran espai per sembrar i veure els processos de sembra i collita. Em va agradar molt la força i entusiasme que van ser capaces de transmetre’ns amb el seu projecte de millora. Enhorabona al·lotes!

L’altre projecte de millora que em va agradar força, és el de l’Escola Infantil Magdalena Humbert (Menorca), a l’etapa 0-3, “L’hora de dinar”. La nostra companya, amb aquest projecte conjuntament amb la seva tutora de practiques, pretenia introduir millores en l’autonomia dels infants a l’hora de dinar. M’agrada remarcar aquest moment per què sempre penso que és molt important que els infants adquireixin un bon hàbit d’alimentació. Aquest moment ha de ser tant educatiu com qualsevol altre. Els professionals d’educació infantil hem de treballar per trobar una educació de qualitat en quant a l’alimentació.

Sobre els documentals vistos aquests dies, he trobat molt interessants especialment dos d’ells.

El primer, “La vida a les parets”. Aquest documental em va agradar per la forma en què van ser capaces les nostres companyes de presentar el seu tema. Una cosa tant senzilla com és una paret… de quantes maneres la podem definir? …quants professionals treballen cada dia amb les “parets”…? Pintors, escaparatistes, dissenyadors, mestres, … Molt original.

L’altre documental que em va cridar l’atenció i, com no…em va fer reflexionar, el documental de la nostra companya de Menorca: “Invertim en valors”. Ella, sempre tant enterada de les lleis d’educació, ens va mostrar en forma de documental el seu pensament, una mica reivindicatiu, de la qualitat de l’educació. Fent referència i comparant la crisi econòmica amb una crisi de valors. Enhorabona Silvia!

Amb aquesta entrada al bloc he treballat les competències 1.3 per què he vist altres experiències i això em permetrà agafar idees i ampliar la meva pròpia formació i 5.1 per què he reflexionat sobre els trets diferencials d’alguns dels projectes de millora i documentals dels meus companys i companyes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario