lunes, 4 de marzo de 2013

Observació d'aula


“Un dia a l’aula dels cuquets”


Els cuquets són un grup d’infants d’1 any i, com cada dia, duen una rutina establerta. Quan entren a l’aula pel matí, diuen bon dia, deixen les seves coses al penjador i s’acomiaden de les seves famílies. A partir d’aquell moment comença una nova jornada! Com cada matí fins que no han arribat tots els companys i encara no són les nou, sol ser moment de joc lliure. Normalment, la mestra quan arriba posa damunt la taula una proposta joc. Per exemple, un dia posa construccions, un altre dia una capsa plena d’animals, etc. Si els infants volen, poden anar a jugar a la taula, sinó poden jugar per on vulguin.

Cap a les nou del matí, comencem a fer el “bon dia”. Aquest és un moment molt apreciat en què es fa un retrobament i reconeixement del grup. Cantem la mateixa cançó cada dia encara que, a vegades, podem fer alguna variant.

Bon dia dia, bon dia sol,
bon dia ocellets, bon dia a tothom!

Després observem qui ha vingut?, qui no ha vingut?, si sabem per què no ha vingut...? Poc a poc tots els infants i la mestra es van coneixent cada cop més. La rotllana del bon dia els agrada molt, és un moment d’escolta i atenció. A més, sol venir acompanyat amb cançons infantils, explicacions d’algunes anècdotes, etc.

Una vegada ja hem fet el bon dia, toca fer l’activitat programada per aquell dia. Cada aula té la seva programació i el seu horari. Així, si és dimecres, per exemple, farem taller de massatge. Les propostes d’activitat són: música, joc heurístic, psicomotricitat, activitat UD i taller de massatge.

Una vegada hem acabat amb l’activitat programada, sobre les deu del matí, toca berenar! Per berenar ens seiem al voltant de la taula i un infant serà l’encarregat de repartir el berenar a la resta de companys. Per començar a berenar també cantem una cançó.

Nyam, nyam, bon profit,
nyam, nyam, bon profit,
nyam, nyam, bon profit,
moltes gràcies igualment!
 
BON PROFIT!!!

Després de berenar, si el temps acompanya, sortim al pati i anem entrant poc a poc per anar a dormir. El moment de descans és un moment que cerca pau i tranquil·litat i que demana afecte i seguretat per part dels infants. Apaguem els llums, posem música relaxant, agafem el nostre coixí, ens estirem a l’estora i, si fa falta, ens tapem.

Al cap d’una estona, ens anem despertant i tornem a fer hàbits d’higiene. Canvis de bolquer, rentar cares i mans, etc. A les dotze dels mig dia les famílies poden venir a recollir els seus fills a la primera sortida. La segona sortida és a partir de la una i quart. Entre les dues sortides, els infants que quedem a l’escola mengem fruita. Ens seiem al voltant de les taules, la mestra agafa les peces de fruita i les va pelant i fent trossets petits. Una vegada tota la fruita pelada, la ofereix als infants.

A les dues dels mig dia s’acaba la jornada escolar.
Amb aquesta entrada al bloc, he treballat les competències 1.4 per què per realitzar l'escrit que contrastat informació teòrica i pràctica i 2.2 per què he reflexionat sobre les pròpies creences i les de la mestra i centre en general.

No hay comentarios:

Publicar un comentario